Most erről a legendákat övező luxusvonatról fogok írni,és bemutatni Önöknek/Nektek,egy újabb kisfilmmel készültem belőle...

 

 

Venice-Simplon Orient Express legelősször 1883-ban indult a Párizs-Isztanbul útvonalon,ahol rengeteg híres ember utazott ezen a szerelvényen... (Rövidítve: VSOE.) Vonatok királyának,királyok vonatának,aminek fedélzetén Mata Hari kémnő,de maga Agathe Christine is megfordult,és megírta híres regényét: A gyilkosság az Orient Expresszen... További érdekességként szolgálhatok a Pullman étkező,és hálókocsik "születéséről"... 1831 március 3-án született George Mortimer Pullman,aki fiatal korában rengeteg tapasztalatot gyűjtött utazásai során,amerikai mérnöknek tanult,amikor tehetősebb lett,saját gyárát alapította meg,ahol megtervezte,elkészítette az első Pullman hálókocsit 1864-ben,mely kabinja magában rejtette a többfunkciós lehetőségeket... Ilyen a kétrészes ágy,nappalra átalakítható üléssé,utánna jött még egy jó ötlet,amiből elkészült az első Pullman étkezőkocsi,szép lassan ebből szerelvény fejlődött... Első munkásai felszabadult rabszolgák voltak,akik a vonat fedélzetén mindenféle feladatot láttak el,és közben gondoskodtak az utasok kényelméről is... Mikor jól bejáratott lett a Pullman cég,terjeszkedni kezdett Európa felé,így nyitotta meg új gyáregységét az Egyesült Királyság területén Birminghamben,ami további vasúti kocsik előállításával,illetve egyéb munkálataival foglalkozott... Később rengeteg vasúti társaság kötött velük szerződéseket,így rengeteg helyen közlekedtek szerelvényekbe sorozva ezek a kocsik,így magyar vonatkozásban is... Compagnie Internationale des wagon-lits Európa több városában nyitott irodákat,köztük Magyarországon is,ami annak idején a Pesti Vigadóban működött,itt lehetett jelentkezni az utazásokra,melynek többször változtak végállomásai,uticéljai... Venice-Simplon Orient Express kötődik a történelemhez... Ugyanabba a teakfás Orient vagonban írták alá az első világháborút lezáró békeegyezményt,majd a Német kapitulációt,amit később Hitler elszállíttatott,és kérésére a német tisztek felrobbantották azt a kocsit... És ami még sokkolta a világot: Matuska Szilveszter a biatorbágyi viaduktot felrobbantotta az éppen arra haladó Orient Expressz alatt,rengeteg halott,illetve sérült volt a merényletben... A második világháború után a járműpark legnagyobb része bombatalálatok során megsemisült,illetve eltűntként tartják számon,viszont alig találtak ép,vagy használható "egységet",de a britt Pullman Car Company-tól egy leállított készletből sikerült megvásárolni néhány öreg Pullman kocsit,amit rengeteg munkaórával,és "némi modernizálás után" üzemképessé tettek,hogy eredeti formájában újraélesszék az Orient Express-t,hogy ismét régi fényében üzemeltessék... Minden felújított kocsi végén található egy fatábla,amin néhány érdekes információ olvasható két nyelven... (Persze csak profi angolosoknak ajánlom...) Ennek ellenére néha-néha egy-két eredeti példány restaurálva tűnik fel,ilyen a 2012-ben sokadjára üzemképesre restaurált MÁV Nosztalgia Kft teakfás vagonja,amit fel is avattak egy exkluzív ünnepi menettel,amit egy darabig az Albatros (Ejtsd Albatrosz-nak...),majd a GYESEV-es Sissy emlékmozdony húzott... (Nem csak ez az egy ilyen vagon található meg a Kft vonatos utazásai között,sokkal több is...) Bár ha úton van Venice-Simplon Orient Express azért betér a Magyar Vasúttörténeti Parkba,ilyenkor betekintést kaphatunk az impozáns utastér világába...
További információkért látogassák/látogassátok meg a Park honlapját: www.vasuttortenetipark.hu - De most inkább tekintsék meg az erről az alkalomról készült pár perces kisfilmem,amihez jó szórakozást kívánok... :)

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása