Egy havilap hasábjain megjelent cikk hatására "poroltam le" egy két évvel ezelőtti utazás emlékeit,bár kicsit vegyes érzelmekkel gondoltam vissza erre az útra,mert akadt jónéhány kellemetlen perc az asztmámból kifolyólag,de szerencsére a negatívumok mára eltűntek,és csak a szép élmények kerültek előtérbe... Annyira a szívünkbe zártuk Puchberget,a Schneebergbahnt,és környékét,hogy visszavágyódunk oda... Ha majd egyszer megtehetjük,ismét szeretnénk ott lenni,pár napot eltölteni,mert egyszerűen gyönyörű a táj,a levegő pedig kristálytiszta... (Ez csak egynapos lehetőség volt 2011-ben,de annál szebb...) Ebből az alkalomból egy újabb élménybeszámolót készítettem a Kedves Olvasóim számára...

Napsütéses kora reggel már bennt állt élményvonatunk,ahol a vagonok ajtajaiban szívélyesen fogadták a Hostessek,és Hostok az utasokat... (Ahogy eddigi utazásaink során is...) Néhány irányváltás után Wiener Neustadtba értünk,ahol az étkezőkocsit lecsatolták,és addig továbbító Taurus mozdonyunkat egy ÖBB-s Herculesre cserélték,itt még szépen sütött a nap,de ahogy egyre feljebb "kúszott" vonatunk a hegyek-völgyek között,szinte attól a pillanattól kezdve lógott a lába az esőnek... (A vonat nyitott ablakán keresztül szinte a növekvő fű illatát is lehetett érezni... Az "utazási irodában" két program közül lehetett választani: puchbergi városnézés,a szalamandra fogaskerekűvel feljutni a Schneebergre...) Puchberg hangulatos kis vasútállomása,mely a tengerszint fölött 577 méteren helyezkedik el,itt ért minket már a zuhanyzós eső villámlás-dörgés kiséretében...

(Puchberg egyébként nagyon praktikus hely,mert a "kis pályaudvarról" közvetlen kapcsolattal fel lehet jutni a Schneeberg csúcsára,a Schneebergbahn-nal,a másik hegycsúcsra (-ról.) ülőlifttel elérhető egy helyi buszjárat,amivel visszatérhetünk Puchbergbe...) Kissebb-nagyobb kihagyásokkal azért el-elállt a zivatar (Ilyenkor a vasútállomás fedett peronja nyújtott menedéket számunkra...),de később szerencsére előbújt a nap hosszabb időre,így a vasútállomás környékén lévő tavat jártuk körbe,"felfedező utunk" során találtunk egy Billát,ahol jó alpesi tejet,és néhány zsömlét vettünk itthonra,majd visszamentünk a "vonatunkhoz",közben bevártuk a Schneebergbahn-t,még készítettem pár búcsúfotót/videót,aztán jött egy osztrák vasutas (Aki velünk jött pár kollégájával Wiener Neustadtból...) hogy újra egyesítsék az élményvonatot,és szép lassan elinduljunk hazafelé...
(Mert olyan hosszú szerelvénnyel érkeztünk,hogy az emberek nem tudtak volna a fogaskerekűhöz menni... Hegy,és völgymenetben a helyi vasúti kereszteződésekben nincsenek sorompók,ezért az osztrák vasutasoknak "sűrűn" kell nyomniuk a mozdony dudáját,hogy a balesetek elkerülhetőek legyenek... Bár Magyarországon ezt jónéhányan figyelmen kívül hagyják,vagy erősködnek,hogy ők gyorsabbak az érkező vonatnál...) A Schneebergbahn-ról szeretnék még megosztani néhány érdekességet: A Schneebergbahnak összesen 7 megállója van,de Baumgartner állomáson megkóstolhatják a helyben készült igen finom buktákat,legmagasabb hegyi szakaszát 1795 méteren éri el a fogaskerekű vasút... Jelenleg modern új szerelvények viszik utasaikat,de az üzemeltető gondolt a régi járműveket kedvelőkre is,néha-néha menetrend szerint közlekedtetik az egy gőzösből,és két pótkocsiból álló nosztalgiavonatot,aminek maximális sebessége 10 km/ó... (Ennek menetideje 80 perc,és "különleges" alkalmakra is megrendelhető a vonat... Rendkívüli időjárás esetén korlátozásokat vezetnek be a vonalon...) Hegytetőn található végállomástól néhány lépésre az Elizabethkirchlein kápolna,majd még egy nagy túra keretén belül meghódíthatjuk Klosterwappen csúcsát,mely 2076 méter magas...
Sajnos a fentebb leírt "helyzet" miatt nem sikerült a völgybe lenézni,ahonnan bizotsan mesés kilátás nyílik a környékre... Valamikor reméljük a jövőben sikerül a kitűzött célokat teljesíteni...
A szervezőknek ezúton is szeretnénk köszönetet mondani,mert mindezek ellenére jól éreztük magunkat... :) Most pedig ezt az időkapszulának számító kisfilmem tekinthetik meg a Kedves Olvasóim... Jó szórakozást!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.