A MÁV Nosztalgia KFT jóvoltából sikerült tavaly kijutni Bécsbe... (Jó tudom vannak közvetlen "kapcsolatok" vonattal,busszal: Railjet,menetrend szerinti,és egyéb mentesítő járatok...) Első "felfedező" körútunkon a Wien Westbahnhof metró szintjén keringtünk,mint gólyafos a levegőben,mert keresgéltük a Mariahilfer StraBe-ét... (Ami igen szépen fel van díszítve,mint Európa nagyobb városaiban,sötétedéskor pedig kivilágítva...) Kicsit döcögősen,de szép lassan mindent megtaláltunk,amit szerettünk volna: Stephansdom-ot,egy karácsonyi vásárt a Rathause előtt... Idén mit láttunk?! Most erről tudhatsz meg többet...

Egy hirtelen gondolatot tett követett,ugyanezzel a lehetőséggel élve idén is,jegyeket váltottunk az Adventi Bécs felé induló vonatra... (Nagy szerencsénk volt,utolsó három helyből kettőt sikerült "megcsípni",mint utóbb kiderült számunkra...) Westbahnhof teljesen megszépült első látogatásunk óta... (Szálloda épült mellé,és itt kapott helyet egy új pláza,ahol mindjárt "elkölthetjük" euróink jó részét,ha akarjuk...) Mi Anyummal ilyenkor jól elvagyunk,előre "megbeszélt programon" veszünk részt... Később kerestünk valami harapnivalót,majd leültünk az "Urbanista étteremben" elfogysztani ebédünket,ami igen hangulatos kis hely,mivel percenként fel-alá futkostak a metrókocsik,és utasaik... :)))) Ezután irány Schönbrunn jelenlegi uticélunk,mert a kastély udvarának egy részén szintén karácsonyi vásár van... Árusító bódék polcai roskadoztak szebbnél szebb kézműves munkáktól,vagy cseprő-apró díszektől,illetve külön erre "szakosodott" étel-ital boltok készleteitől... Pár "dolgot" beszereztünk,hogy ízlelőbimbóinkat kényeztessük kicsit valami helyi különlegességgel... (Ilyen "új" finomságokat még nem ettünk,de nagyon megérte!!!) ;))) Búcsúnk ismét hamar eljött,majd indult vonatunk hazafelé Budapestre... Idei bécsi utazásunk mérlege: Pár kép az ICE (Inter City Express nevű vonatról,melynek színe miatt,világszerte még nem hivatalos beceneve: Jégkirálynő.Amit jómagam adtam neki...),Aranycsapat MÁV-os "Teknője",Bécs selejtsorát lassan bővítő E1-es villamosai,"Ezüstnyíl" (helyi metró),ULF "vadászat",néhány édesség... Ezzel az utazással sok kellemes élményre tettünk szert,és azóta is szeretettel gondolunk vissza Osztrák Barátainkra...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.