Az idén 50 éves V43-as Szili becenévre hallgató mozdonycsaládról olvashat a Kedves Érdeklődő... (Ebből a bejegyzésből minden kiderül majd...)

A V43 1001-es villanymozdonyt 1963-ban a németországi Essenben készítették el,majd licencvásárlás után a mozdonyok járműszerkezeti,és villamos egységeit a Ganz-Mávag,és a Ganz villamossági gyár állította elő... Ebben az időszakban összesen 379 darab készült... A 2000 években korszerűsíteni kezdték a mozdonycsalád néhány példányát,később pedig új pályaszámcsoportba sorolták a gépeket: V43 2000,amelyek digitális,míg az alváltozatok UIC kábelen keresztül kaptak távvezérlést... Ez a széria új,de eltérő festést kapott az eddig megszokottól,amire ha ránézünk a papagájokra hajaz,innen ez a becenév: papagáj Szili. Félpantográf áramszedővel látták el,a mozdony így a BDt 400-as vezérlőkocsival kompatibilis... 2006-ban újabb felújítások,következtek,mert fiatalítani akarták a lassan elhasználódó személyvagon állományt,ezért a Deutsche Bahn-tól beszerzett halberstadti vagonokkal még vásároltak 27 darab Bybdtee betűjelzésű vezérlőkocsit,amihez a mozdony átalakítására volt szükség,majd így jött létre a V43 3000-es pályaszámcsoport,ami kinézetre új köntösbe lett "öltöztetve",de felismerhetőek a régebbi küllemjegyei is,ebből kifolyólag aggatták rá a Cirmos,Zebra beceneveket... (A vezérállás fölött sárga szaggatott csíkozással van ellátva,mint a cirmos cica...) Mivel újabb villanymozdonyok beszerzését tervezte a MÁV,ezért abbahagyták a megmaradt V43-as sorozat felújításait... Pár érdekességet még elárulnék erről a mozdonycsaládról: V43 1001-es mozdony 1963-ban készült el,melynek gyári száma 4384,eredeti becenevüket pedig a szilícium egyenirányítós renderszerről kapták,vagyis egyszerűen csak Szili... (Ez a prototipusa...) Az 1990-es évek eleje körül a GYSEV átvett néhány V43-ast a MÁV-tól,amiből lehet hogy már selejteztek is... Felújításaik alkalmával új pályaszámokat kaptak ezek a gépek,mellyek a következők: V43 1000 (431) V43 2000 (432) V43 3000 (433)... Néhány gép próbafutásokon esett át Szlovákiában,ahol sikeres vizsgát tettek,így már vonatokat továbbíthatnak mozdonycsere nélkül is... (Vezéreknek pedig tipusismeretet kellett ez idő alatt szerezni...) Többnyire a mozdonyok női neveket kapnak így a V43 1001-es pályaszáma utal arra miért kapta ezt a nevet tőlem hogy Seherezádé... "Isten éltessen sokáig" kedvenc V43-asom!  :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása