Végre eljött ez a nap is (Vártuk már nagyon...),de sajnos pár rossz dolog történt meg velünk... Összekászulódás közben gyorsan kicseréltem a kártyát a fényképezőmben... (Korábban vettünk két DB memóriakártyát egy évvel ezelőtt "fejlesztés" céljából,de csak most tudtam igazán nagy próbatételnek alávetni,ami később megmakacsolta magát...) Hogy mi történt ez után?! Most megtudhatod!

 

 

A gyönyörű ismeretlen táj miatt rengeteget "lógtam" vonatunk ablakában fényképezgetni,majd egy idő után a gépem memóriakártyája részben bemondta az unalmast... (Írási hibára hivatkozott,pedig uticélunkhoz sem értünk... Törölgettem a hibás felvételeket mindhiába... Közben a vendéglátóink készültek egy kis meglepetés március 15.i ünnepséggel az út során...) Végre megérkeztünk Brünn vasúti pályaudvarára (Brno Hlávní Nádrází.),és megkezdődött a "nagy kaland"... Maga a város gyönyörű,vannak szép látnivalók,ezeket kerestük meg,ahogy a lábunk bírta... Először a helyi bevásárlóutcán indultunk el (Mint Bécsben a Mariahilfer StraBe...),majd nem messze volt található a Kapucinus Templom,aminek korábbi érdekessége,hogy 400 Barát (Pap.) mumifikálódott testét tartották sokáig a kriptájában... (Éppen akkor pont nem volt nyitva,így csak kívülről csodálhattuk meg...Manapság csak 40 barát koporsóját örzi a templom...) Kis séta után elérkeztünk második állomásunkhoz a Parnasszus kúthoz,innen elég keskeny sikátoros utcákon kellett felkanyarogni a helyi Székesegyházhoz,ahol a Szent Péter-Pál katedrális magasodott fölénk... (Kívülről-belülről impozáns építményi stílusjegyeit keresztezték egymással,először gótikus,majd ezt keverték a barokkal,később visszakapta az eredeti kialakítását...) Sajnos Brünnben csak két hivatalos WC/Toalett van: 1. Pályaudvar,2. A Székesegyház közvetlen közelében... (Nagy pech tud lenni,ha éppen hív a természet szava,mert zárva a helység... Mi 4 kemény órát vártunk rá,míg szezám tárulj! Jó persze vannak éttermek,és sörözők,de ott CSAK fogyasztás után mehet el az ember ahová a király is gyalog jár testőrség nélkül...) :))) Leültünk egy parkban,ahol padok voltak,itt ettünk pár szendvicset,majd elindultunk áruháznézőbe,hátha sikerül becserkészni valami vásárfiát... Fel-alá mászkálás közben szupermarket-re bukkantunk,ahová csak körbenézni mentünk,aztán véletlenül feltűnt előttünk egy játékbolt,de amit én szerettem volna,nem volt "feltűntetve" a bolt kirakatában... Már kezdtem feladni a reményt (Az hal meg utoljára...),némi filózás után úgy döntöttem mégis bemegyek... Kis kutakodás után olyan polcra akadtam,ami roskadozott a szebbnél szebb autómodellektől... Gyűjteményem négy gyönyörű Skodával gyarapodott... (Itthon megnéztem a neten mennyit kérnek érte a boltosok,vagy nepperek,de hála istennek,még így is áron alul tudtam "megcsípni" ezeket! Ha feltenném a fórumba,biztos lennének akik vernék a fejüket a falba! :))) Sajna részben csak nekem kedvezett ez az utazás...) :((( Pályaudvar várótermében hölgycsapat vett jegyet magának,akik között volt egy gyönyörű szőke lány,aki a végén odamosolygott hozzám,én pedig viszonoztam neki... (Igen dekoratív szépség volt,minden adottsága megvolt,aki megfelelt volna az elvárásaimnak... Ott helyesebbnek tűntek a lányok,mint idehaza Magyarországon,mert nem tapadnak úgy az emberre,mint légy a papírra... Tisztelet a kivételnek! Magyar látogató létünkre,mégis csehül tudtuk magunkat érezni... Vagyis: Rosszul.) Hazautunk frenetikusra sikeredett,azért a kellemes élmények hatása kis boldogságot hozott életünkbe... Másnap igyekeztem feltölteni a gépre a tegnapi "fotótáram",de nem jött le semmi a memóriájából... Többször is próbálkoztam a nagy semmiért... (Emiatt nagyon elszontyolódtam,mert rengeteg ritkaságszámba menő szép kép lett volna az enyészeté... Csak párat említsek: Tájképek,templomok/katedrális fotók,a Negró becenévre hallgató villanymozdony,továbbá Tátra villamosos fotók... Szerencsére vannak olyan adatmentő cégek,hogy pár "fillér-ért" megpróbálják a hibás memóriakártyánkon lévő adataink,vagy pótolhatatlan fotóink megmentését,de nélkülük nem jöhetett volna létre a saját készítésű "élménybeszámolóm" (Amiért ezúton is: HATALMAS KÖSZÖNET JÁR NEKIK!),amit most megosztok a Kedves Olvasóimmal... :)))

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása