Hol is kezdjem... Talán a legelején,amikor még ténylegesen magyar gyártású vonatok,mozdonyok készültek kis hazánkban,amit a legendás Ganz-Mávag termelt ki,és helyben szereltek össze a gyár területén... (Szereldékben...) Természetesen rengeteg dolgot köszönhetünk Ganz Ábrahámnak,Jendrassik Györgynek,Kandó Kálmánnak,valamint Süveges László Úrnak azért a remek könyvért,amin annyi éven át dolgozott,és hogy betekintést nyerhetett az olvasó egy ilyen nagyhírű cég múltjába,ahol olyan remek gépezetek "születtek",mint a (Csak néhány a sorból...): 424-es,242-es,301-es,324-es gőzösök,majd később a motorvonatok: ,ABbmot,BCmot,Árpád sínautóbusz,MDA sorozat,dízelmozdonyok: M40,M41,M44,és a villanymozdonyok: V40,későbbi licencvásárlás után a V43 (De csak ez a sorozat!),V63... Sajnos az idő nem nekik dolgozott,és ezért 2004-ben szűnt meg hivatalosan a magyar vasútgyártás itthon... 2010 év végén tervek születtek az újjáélesztéshez,majd szép lassan a MÁV Szolnoki Járműjavítóját fejleszteni kezdték,így elkezdődhet a gyártás... Most erről tudhatsz meg többet....

2011-ben elkészült az a részleg amit igértek,és itt fogják készíteni az új magyar gyártású vonatokat,amihez az Eurpa Únió is hozzájárul X-Y euróval támogatásként,némi kikötés volt benne,hogy néhány csökkent munkaképességű embernek munkát adjanak részmunkaidőben,és ezzel segítsék a termelést... Pár hónappal ezelőtt a híradóban bemondták: Már készülnek az első új generációs Intercity személyszállító vagon prototipusai,amelyek 200 KM/órás sebességre lesznek képesek... (Mindezt az IC+ program keretében történik meg...) Jó,örülök a dolgoknak,de mozdony is kéne hozzá,ami majd húzza,mert a MÁV jelenlegi járműparkja eléggé elavult,és nem volt rá pénz,hogy fiatalabb járműveket vásároljanak... (30/40 "évesek"...) Némi fejlődés volt a korábban debütáló Taurus (1047-es,de a legutóbbi sorszámozásnál a 470-es sorozatszámot kapta...),majd 2010 októberében "bemutatkozó" Traxx villanymozdony,amiből eddig 25 darabot rendelt a MÁV. (Azonosítója: 91 55 0480 001-1 vagyis a Traxx 480 001-es pályaszámú mozdonya...) Van ezen kívül rengeteg "rehabilitációs program",mint például a Bhv kocsik,illetve a BZ-k "modernizálása",és ugyanilyen figyelmet kaphatnának az eddig Sátoraljaújhelyen lévő (Vasútbarátok közt csak Selejtújhely...) By,vagy Bh "kocsik",és el ne feledkezzünk a nagy sikernek örvendő MD sorozatról sem... Remélem újrakezdjük a mozdonyok gyártását is,és nem csak az IC+ programban "merül ki" az új hazai vasútgyártás...

Címkék: Címkék

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása