Néha-néha anyum,amikor még tökmag voltam,odavitt az ablakhoz,és figyelhettem a sokszínű,hirtelen mozgó,kerekeken guruló "dobozok" világát,majd elvitt 7 éves koromban a budapesti Közlekedési Múzeumba,ami igen nagy érdeklődést váltott ki belölem mindenféle jármű iránt...(Autó,villamos,busz,gőzmozdony,hajó.) Évekkel később túrázni jártunk országszerte,többnyire meghatározó tényező volt a vasút,így még több kellemes emlékkel gazdagodtam... 1987-ben a dunakorzón a 2-es viszonylaton járt a 436-os pályaszámú villamos a Jászai Mari tér-Boráros tér között,mint nosztalgiamenet... (Egy kört ezzel is utazhattam...) Majd 1990-ben csapott meg a vonat füstje,egy nyaralás alkalmával... Pár nap múlva "bepöfögött" a 204-es,és nosztalgiaszerelvénye,amire jegyeket váltottunk Badacsonytomajtól-Keszthelyig... Sikerült sok máig fentmaradt kisvasúton utazni: Széchenyi hegy,Mesztegnyő,Lillafüred,Kismaros,Pécs... (Többnyire akad néhány archív fotó a családi albumunkban az ilyen "eseményekről"...) Hogyan lett ezekből a kedves emlékekből egy kellemes időtöltéses hobby? Most erről tudhatsz meg többet,ahogy már korábban is "beharangoztam" ezt a bejegyzést...

 

Legelső külföldi élményünket anyum akkori munkahelyének köszönhetjük (Volánbusz),mert a Szent Jupát érkezésére szerveztek egy "fogadást",amin Fa Nándit,és Gál Józsit üdvözölhettük Opatíjjában... (Minden "nagyobb" vállalatnál ilyenkor szétosztanak pár helyjegyet a cég dolgozóinak körében,hogy aki akar menjen nyugodtan... Persze jót "hajókázhattunk" eléjük ott helyben... Köszönet az élményekért!) :) Később a Ganz Ábrahám szakiskolában folytattam tanulmányaimat,mint fényező... Ezzel később megalapozva két "újabb" hobbyt,az eggyiket már bemutattam korábban,erről szólt egy bejegyzésem... Kedves Barátom ajánlotta fel megvételre egy fényképezőgépét minden tartozékával együtt,amire "azonnal" lecsaptam,majd próbálgatni kezdtem... Legelősször az Orient Expressz "állt modellt" nekem a Vasúttörténeti Parkban 2004-ben... Majd az internet segítségével,kis kutatómunka eredményeként olyan weblapokat találtam,ahol a szebbnél szebb fotókra,leírásokra bukkantam,aminek hatására elkezdtem járműveket fotózni,vagyis így lett belöllem tömegközlekedés,és járműbarát... ("Szent Bibliánk",vagy ha jobban tetszik kötelező olvasmányunk a www.villamosok.hu rengeteg érdekességgel! ) 2006-tól,hol itt,hol ott vagyok megtalálható,mert rengeteget járkálok járműbemutatókra,kiállításokra,találkozókra,továbbá szinte minden BKV rendezvényén,mint érdeklődő vettem részt...(Kocsiszínek,remízek,garázsok látogatása nyílt napok alkalmával... Évek során forgalomból kivont,illetve leselejtezett közlekedési eszközöket leltem fel,vagy olyanokat,amikre azt hittem már csak fényképen léteznek... Ikarus 180-as csuklós busz,Stuka villamos,MUV (Modernizált UV.),HÉV szerelvények,STB-STB... Ezek egy része várja "feltámasztásukat" ebben, meg abban a bizonyos remízben,másik részük pedig a szentendrei helyi Közlekedési Múzeumban kapott helyet,ahol a mai napig megtekinthetőek... Ilyen járművek lettek: UV 3200-as és 1000-es pályaszámú villamosok,HÉV szerelvények,síncsiszolók,Muki,Bengáli (Miskolcról),Hungaroplan villamos,Ganz Hunslet-es "új magyar metrónk" ... Engem nem lehetne bekategorizálni,bár a becenevem amit választottam,kicsit megcáfolna,pedig a közlekedés minden formáját kedvelem,és előnyben részesítem... (Ezt majd a végén tisztázzuk...) Egyre többet foglalkozik "velünk" a média,hogy minél nagyobb "hírverést" kapjon ez a közösség is,magyarul be legyünk mutatva,de ebben volt számomra valami,ami "felütötte" a figyelmemet,és igen nagy nemtetszésemet váltotta ki belölem,mégpedig a szerelem szó... (!) Már bocsánat,de hogy lehet kérem azt mondani erre hogy szerelem?! Jó,vannak tényleg "elfogult",vagy elvakult járműbarátok,akiknek csak az az egy tipus tetszik,viszont sok más akad,akinek több kedvence van,mert ilyen-olyan,vagy egyéb "univerzális képességgel" rendelkeznek... 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása