Ausztriába egy újabb utazást tettünk,párszor már "visszatértünk" egy egynapos kirándulásra,de mindíg sok új élmény ér minket ezáltal,amiért érdemes élni,mert közben,utána jól kipihenjük magunkat... (Az emlékeinket senki nem veheti el tőlünk,míg élünk...) Hogy mit láttunk az út során?! Most megtudhatod!

Már várt minket a pályaudvaron szerelvényünk és személyzete,megszokott kis kupénk szinte ismerősként fogadott minket,vonatunk elején pedig a Sógorok által küldött ÖBB-s Taurus "dolgozott",ami elég hamar "kiröpített" Eisenstadtba... Az Eszterházy Kastély idegenvezetője jött ki fogadni minket a hangulatos kis mellékvonali állomásra,ahonnan pár perces sétával találtunk rá a Szent Márton püspöki székesegyházra,amiben a Haydn orgona található... (80 eurocentért gyújthatunk gyertyát,amivel valamiért hálát adhatunk Istennek...) Következő állomásunk az Eszterházy Kastély,amiről rengeteg érdekességel szolgálhatok: Magát a Kastélyt Eszterházy Pál Nádor építette 1663-1672 között,amit barokk stílusban húztak fel,majd később bővíteni óhajtottak... A középső "toronysisak" alatt helyezkedik el a kápolna (Szertartások ideje alatt lehet megtekinteni...),vagy istállók a kert előterében,a falakon belül található három emelet magas Haydn koncertterem,ahol maga a nagy zeneszerző is rengeteget dolgozott... (Mai napig is rengeteg koncertet adnak itt...) Néhány méter gyaloglás után elérünk végre a Leopildína emlékműhöz,ami maga a gyönyörűséges Gloriette,ahol a látogatásunk alkalmával éppen egy fotózásba csöppentünk... (HM! Ha azt a falatnyi kis szoknyát a szél fellibbentette volna... ;) Ami nekünk pont jól esett,mert elég meleg volt délben...) Két órás hüsölés után indultunk tovább felfedezni a környéket ugyanis útközben még láttuk az egykori Haydn házat,ahol a szomszédságában van az Irgalmasok temploma,és a Kórház,innen már megpillantható a Kálvária hegyitemplom,és a Haydn Mauzóleum... ("A hegyitemplom" igen szép belülről,és az Eszterházyak építették ezt a kegyhelyet,ahol a tőszomszédságában kapott helyet maga a mauzóleum,amibe már nem tettünk látogatást...) Inkább lassacskán,nem futva elindultunk a kis vasútállomás felé,mert közeledett a vonatunk indulása,de útközben betértünk egy pékségbe,ahol pár euróért vettünk finom zsömlét,amit valamelyik étkezéshez fogyasztunk majd el itthon... Az osztrák szolgálattevő indította el vonatunk,majd lassan búcsút intve egymásnak,elindultunk hazafelé Magyarországra... Ismételten egy kisfilmet rittyentettem össze erről az utazásról is,amit most megosztok Kedves Olvasóimmal... :)))

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.